Global HF (Ionospheric Map)


Sunday, October 31, 2010

Jangan tinggal daku.....

Salam,

Bulan oktober nih banyak lak filem P. Ramlee di siarkan. Owhh..rupanya bulan memperingati P.Ramlee. Pada malam ini sempat layan History Channel 555 dan tengok kisah P.Ramlee. Banyak duka dari suka paparannya. Banyak kisah sedih dari gembira. Rupanya bila seseorang itu meninggal, banyak kebaikan yang kita nampak dan seolah olah perlu untuk kita menyanjunginya. Tetapi..semasa hidupnya?

Samalah seperti rakan2 HAM yang telah kembali ke rahmatullah. Pada masa inilah untuk dikenangkan sebarang jasa yang pernah arwah tinggalkan.

Itulah resam manusia. Sebenarnya pada hakikat apa kita perlu kenangkan jasa seseorang itu?

Dengan mudah kita kembali kepada agama Islam yang suci ini. Kenangkan jasa ilmunya dan baktinya kepada kita selagi ia tidak membawa kepada kemungkaran kepada Allah dan hubungan kita sesama manusia. Yang perlu diteliti, hubungan kita sesama manusia.

Kadang tanpa kita sedar, kita telah mengguris hati rakan. Seterusnya kita sedar apabila rakan itu mula mengeluarkan kata2 dan menulis dengan sinis dalam web atau blognya.

Prinsip saya, kalau ada orang yang cuba nak melemahkan atau menghalang sebarang usaha yang dibuat, terang terang akan saya nyatakan disini. Kenapa harus takut? Kenapa harus berselindung?

Tapi ada yang masih tidak sedar, bahawa apa yang dibuat sepatutnya harus memandang "orang yang dibawah".

Oleh yang demikian, ada artikel yang mengatakan "SAYA ANTI KEPADA SESIAPA YANG NAK KE 9M".

Haruskah? Bagi saya mudah saja. Kalau nak pi, pi laa...ikut suka..tapi jangan tinggal kawan2. Jangan dah mula ada prinsip 9m...10meter dah tinggal terus........dah tak bagi kawan pegang radio...tak terasa nak bagi kawan operate call....mula dah apa yang 9w buat tak kena..sebut salah..cakap salah...yang paling tak berapa gemaq...ambik prinsip orang...boh dalam blog sendiri...

Itu saja...tak pernah terlintas..."jangan tinggal daku". Sebab saya tak suruh anda ikut prinsip saya....kerana ada sesetengah HAM..mempertahankan prinsip sampai nak "tutup kedai".

Hujan makin hari makin lebat. Ada plan yang mungkin akan muncul lepas musim hujan nih....jadi aktiviti radio gak longgar sikit. Kerja kena pulun sikit.

Kepada yang dah dapat radio...teruskan RX dan TX dimana mana frekuensi 10m. Rasanya tak perlu saya sms buat masa sekarang..sebab 10m akan sentiasa ada "orang".

72...from 9w2di

No comments: