Global HF (Ionospheric Map)

Friday, October 1, 2010

No 40m for 9w2.....

Salam,

Masih anda ingat tetang draf MCMC berkaitan plan spektrum terutama untuk 9w2? Apa keputusanya?

Secara tak rasmi dan boleh dikatakan rasmi ..pulak..kalau rasmi mesti ada bertulis kan..kalau tak rasmi biasa laaa..dari mulut ke mulut..dengan alasan memang tak diberikan sebab sebab yang tertentu. Antaranya..kerana tiada sokongan daripada 9m2..pelik...jadi sebab tu saya tak nak bincang sangat sini...

Apa yang ingin saya katakan "KEBULUR SANGAT KA 9W2 KEPADA 40M?" Sampai ada yang sanggup mengatakan 9w2 beli radio HF pasal 40m. Bodoh gila dia nihhh. Anda selidik dulu kalau nak mengeluarkan sebarang kenyataan. Ramai yang beli radio dan ramai yang beli DELTA LOOP 10m single element nih. Mana statement tu?

Lepas tu ada pula suara suara sumbang 9m2 nih mengatakan "memang tak dak harapan laa 9w2 ke 40m". Mak aihhh sedap mulut..nak pelemah semangat orang. Ini ka cara didikan guru anda kepada anda. Inikah cara anda dalam hobi radio nihhh. Sia sia ilmu anda selama ini kalau begini caranya anda dalam HAM.

Heran sungguh saya dengan puak puak nih. Apa tak kena 9w2 ke HF pun saya tak tau. Silap kat mana saya pun tak tau. Saya pun tak pernah menjanjikan kepada 9w2 yang baru berjinak dengan HF bahawa kita akan boleh ke 40m. Sebab kalau tak ke 40m pun tak pa..."depa" bukan mau sembang ngan kita. Kita tak tau CW....

Sekarang dah mula terbentuk puak puak nih. Sedih rasanya kan..main radio nak wujudkan fahaman yang boleh memisahkan antara 9m2 dan 9w2.

Posting yang lalu banyak telah saya ketengahkan berkaitan beberapa kejayaan 9w2 di 10m dengan QRP. Elloww broo....9w2 dah berjaya dah di HF.....tak bagi 40m pun tak pa buat masa la nie.

Entah laaa..Allah bagi ilmu komputer..dah salah guna...salah guna bukan setakat tengok laman porno jaaa..tapi kalau dok mengata dan dok kondem orang.....hang pikiaq laa sendiri.....pandai pandai sampai tahap master kalau minda masih kolot...hati masih busuk...lupakan sajalah....

Sekali lagi...kepada 9w2 semua..teruskan usaha...mantapkan DX anda.....kita akan usaha dari masa kesemasa..

72..de 9w2di

2 comments:

9W2SBD said...

Memang sedih mendengarnya... kenapa diorang tak suka sangar pada 9w?

9w2di said...

Hati kalau diajar dengan perasaan hasad dengki..inilah jadinya...

Berguru biar berpada pada....kalau sesat guru..sesatlah kita...Islam sebagai panduan...hidup biar ada pegangan...