Global HF (Ionospheric Map)

Thursday, April 15, 2010

Cikgu kencing berdiri...

Cikgu kencing berdiri..murid kencing berlari. Ungkapan ini selalu dikaitkan dengan...kalau cikgu buat benda tak baik..anak murid lagi sakan...ini yang negatif..kalau yang positif..nanti anda tolong kasi kan yaaa...


Cikgu suka mengeji
Anak murid suka mancaci

Cikgu kata dan menfitnah orang

Anak murid dah makan orang (makan daging saudara sendiri)

Cikgu suka cari salah orang
Anak murid akan terajang orang

Cikgu "kencing" orang
Anak murid "potong kepala orang"

Sudahlah tu cikgu...hentikan "kencing" anda itu. Doa yang baik akan membawa berkat. Maki hamun akan membawa mudharat.


Rasulullah pun tak suruh kita buat camtu.

72...de 9w2di



4 comments:

9w2dni said...

sape yang cikgu?..sape yang anak murid?

9w2di said...

Cikgu= yang boleh tegur dan kata kat orang tanpa sebarang sekatan

Anak murid= pengikut setia yang ikut cikgu walaupun cikgu nak terjun.

9W2OZA / 113MB296 said...

waa...betol2...hehe
abg din drama nie x abih2 lagi ke
hehehe
watak org jahat dan kuncu-kuncunya x mati2 lagi ar nie.hehehe

9w2di said...

Selagi hati busuk tu masih ada selagi tu macam macam dikata. Yang peliknya...yang pak turut pun ada..kata ngaji tinggi tinggi....tak leh beza lak tu..yang betul dan yang salah....