Global HF (Ionospheric Map)


Monday, March 29, 2010

Kisah di sebalik 73

Berikut ini adalah daripada Louise Ramsey Moreau, W3WRE: "ungkapan tradisional" 73 "terjadi akan kembali ke awal dari telegraf darat hari. Hal ini ditemui di beberapa edisi paling awal daripada kod berangka, masing-masing dengan definisi yang berbeza, tetapi masing-masing dengan idea yang sama dalam benak - itu menandakan bahawa akhir, atau tanda tangan, datang ke atas. Tapi tidak ada data untuk membuktikan bahawa semua ini digunakan.


 "Penggunaan otentik pertama daripada 73 adalah dalam penerbitan telegraphic Nasional Review dan Pembekal 'Guide, pertama kali diterbitkan pada bulan April 1857. Pada waktu itu, 73 bermaksud" Cintaku kepada kamu "! Kesuksesan isu-isu tentang penerbitan ini terus menggunakan definisi ini istilah. Anehnya, beberapa nombor-nombor lain yang digunakan saat itu definisi yang sama seperti yang mereka miliki sekarang, tetapi dalam waktu singkat, penggunaan daripada 73 mulai berubah. "Dalam Konvensyen Telegraph Nasional, nombor itu berubah dari Valentine -type sentimen untuk tanda samar fraternalism. Here, 73 was a greeting, a friendly "word" between operators and it was so used on all wires. Di sini, 73 adalah ucapan, yang ramah "Perkataan" antara pembekal dan hal itu begitu digunakan pada semua kabel.








 "Pada tahun 1859, Syarikat Western Union set up standard" Kod 92. "Senarai nombor-nombor dari satu sampai 92 disusun untuk menunjukkan serangkaian frasa siap untuk digunakan oleh pembekal pada kabel. Di sini, pada Kod 92, pertukaran daripada 73 tanda persaudaraan yang sangat berbunga-bunga "menerima pujian," yang sesuai dengan Bahasa jerau masa itu. "Selama bertahun-tahun 1859-1900, banyak manual dari Telegrafi menunjukkan variasi makna ini. Dodge's The Telegraph Instructor shows it merely as "compliments." Dodge's The Telegraph Instruktur menunjukkan hal itu hanya sebagai "pujian."The Twentieth Century Manual Perkeretaapian dan Komersial Telegrafi mentakrifkan dua cara, satu senarai sebagai "salamku kepada anda"; tetapi dalam glossary dari singkatan itu hanyalah "pujian."






Theodore A. Edison 's Self-Diajarkan Telegrafi menunjukkan kembalinya "menerima pujian." Pada 1908, Namun, kemudian edisi Manual Dodge hari ini memberi kita definisi "best regards" dengan melihat ke belakang makna yang lebih tua di bahagian lain kerja di mana juga pendaftaran sebagai "pujian."










"Best regards" sejak tetap sebagai "menaruh-it-down-in-hitam-putih" yang bererti daripada 73 tetapi telah diperolehi jauh lebih hangat nada daripada makna. Today, amateurs use it more in the manner that James Reid had intended that it be used - a "friendly word between operators." I hope that this helps you in some way.... Hari ini, amatur menggunakannya lebih dalam cara yang James Reid pernah dimaksudkan bahawa digunakan - sebuah "kata persahabatan antara pembekal." Saya berharap bahawa ini akan membantu anda dalam beberapa cara ....








 Seseorang wrote: Sebenarnya "73" adalah istilah yang lama akan menggunakan operator telegraf di barat hari tua. Ini bermakna bahawa mereka mempunyai senjata Winchester 1873 (paling berharga milik mereka) dan bahawa ketika mereka mati mereka akan memberikannya kepada yang lain Pengendali. Hense '73' meant I will will you my 73 rifle. Hense '73 'bererti aku akan akan anda saya 73 senjata.'73s "Berarti anda mempunyai lebih dari satu senjata yang akan anda berikan kepada mereka (mereka yang benar-benar teman baik.).






Halo, ini cerita yang bagus, tetapi tidak mempunyai asas fakta.  Sumber yang sebenarnya "73" dan "88" adalah senarai singkatan berangka yang digunakan oleh kawat telegraphers. . Singkatan ini digunakan dengan cara yang serupa dengan isyarat Q hari ini. Here's a partial list of number abbreviations: 1 – Wait 2 - Important business 3 - What is the time? Berikut adalah sebahagian senarai nombor singkatan: 1 - Tunggu 2 - Penting perniagaan 3 - Apa yang dimaksudkan dengan waktu? 6 - I am ready 7 - Are you ready? 12 - Do you understand? 6 - Saya siap 7 - Adakah anda siap? 12 - Adakah anda mengerti? 13 - I understand 14 - What is the weather? 13 - Aku mengerti 14 - Apa yang dimaksudkan dengan cuaca? 17 - Lightning here 19 - Form 19 train order (used by RR) 21 - Stop to eat 23 - All copy 24 - Repeat this back 30 - No more, end 31 - Form 31 train order (used by RR) 44 - Answer promptly by wire 73 - Best regards 88 - Love and kisses 92 - Deliver promptly 134 - Who is at the key? 17 - Lightning sini 19 - Borang tempahan 19 kereta api (digunakan oleh RR) 21 - Berhenti untuk makan 23 - Semua salinan 24 - Ulangi kembali 30 - Tidak ada lagi, akhir 31 - Borang tempahan 31 kereta api (digunakan oleh RR) 44 - Jawapan akan oleh kawat 73 - Best regards 88 - Cinta dan ciuman 92 - Memberikan akan 134 - Siapa yang kuncinya?






 Perhatikan bahawa Morse Amerika digunakan oleh telegraphers darat. The signal "30" in American Morse is "..._. ____" (zero is an extra long dash). Isyarat "30" di Amerika Morse "..._. ____" (sifar adalah panjang tambahan dash). This was corrupted into a single character, "..._._" which is usually thought of today as SK or VA, with the space between letters removed. 73 (never plural!) de Jim, N2EY Ini rosak menjadi satu aksara, yang biasanya "..._._" memikirkan hari ini sebagai SK atau VA, dengan jarak antara huruf dihapuskan. 73 (pernah jamak!) De Jim, N2EY






------------------------------------ ------------------------------------





 Kadang QRPers menandatangani dengan 72 menunjukkan mereka mungkin menjadi pendek pada kuasa untuk penuh 73!






 Tapi Kevin Cozens menulis "Di salah satu majalah saya mendapatkan untuk sementara daripada salah satu kelab QRP (tidak ingat apakah itu daripada kelab atau QRP Michigan G-QRP kelab) saya belajar tentang penggunaan 72 untuk pertama kalinya. 72 kegunaan mereka didasarkan pada gagasan bahawa "QRP Pengendali berbuat lebih banyak dengan lebih sedikit". Jika anda menambah bahawa ke laman anda akan memiliki baik QRP serta pandangan QRO Pengendali 72. "














Selepas 1844 (tahun pertama perkhidmatan telegraf komersil di Amerika Syarikat, Baltimore, MD ke Washington, DC), kelajuan terik elektromekanis awal sounder dibuat perlu bagi telegraphers komersial untuk menggunakan singkatan bagi ungkapan-ungkapan standard dalam telegram.  Telegraphers itu memberi kesempatan untuk menghantar lebih telegram selama hari kerja, meningkatkan keuntungan mereka, dll, dll






 Kandungan bunch daripada dua nombor yang berbeza sub-kod dicipta dan digunakan.Bertahan beberapa hari ini kerana kod morse hanya bertahan di amatir radio.






One of the enduring sub-codes is "73" meaning "Best regards." Salah satu sub-kod abadi adalah "73" yang bererti "Best regards." Hams use it on voice, as well. Ham menggunakannya pada suara, juga. It has become traditional jargon. Hal ini telah menjadi jargon tradisional.






Morse code did NOT begin as the character = but was originally ALL numbers! Kod Morse TIDAK mulai sebagai watak = tapi awalnya nombor SEMUA! Morse got a financial and lab mentor in railroad heir Alfred Vail who is reported to have suggested a change from the all-number code to one where each letter, number, and common punctuation mark has a unique dot-dash group. This latter improvement, along with a way to increase the distance of a landline by using a "relay" of an electromagnet whose magnetically-coupled switch substituted for a telegrapher's key in an unmanned telegraph line relay station. Up to three such "relays" could be used on a wired telegraph circuit. Morse punya makmal kewangan dan mentor dalam pewaris Alfred Vail kereta api yang dilaporkan telah mencadangkan suatu perubahan dari semua kod nombor satu di mana setiap huruf, nombor, dan tanda baca umum memiliki dot-lari unik kumpulan. Perbaikan terkini ini, bersama dengan cara untuk meningkatkan jarak dari darat dengan menggunakan "relay" daripada sebuah elektromagnet yang magnetis-ditambah saklar diganti untuk kawat kunci dalam sebuah garis telegraf tak berawak stesen relay. Up to tiga seperti "relay" boleh digunakan pada rangkaian kabel telegraf. That may or may not be the etymological origin of the word "relay" as the component we know today. Yang mungkin atau mungkin tidak menjadi asal-usul etimologis Perkataan "relay" sebagai komponen yang kita kenal sekarang.



----------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ---------------



Jim, N2EY writes on a news group Jim, N2EY menulis tentang kumpulan berita



In 1859, Western Union standardized on the "92 code" in which the numbers from 1 to 92 were assigned meanings. Pada tahun 1859, Western Union standard tentang "kod 92" di mana nombor 1-92 ditugaskan makna. It was in this list that 73 got its present meaning. Itu dalam senarai ini bahawa 73 punya makna yang sekarang. Later more numbers were added. Kemudian lebih nombor tersebut ditambah. Here's a partial list: Berikut adalah sebahagian senarai:



1 Wait a moment 1 Tunggu sebentar

2 Important Business 2 Penting Perniagaan

3 What time is it? 3 Apa time is it?

4 Where shall I go ahead? 4 Ke mana saya perlu pergi ke depan?

5 Have you business for me? 5 Hendaklah perniagaan anda untuk saya?

6 I am ready 6 Saya siap

7 Are you ready? 7 Adakah anda siap?

8 Close your key; circuit is busy Tutup 8 kunci; rangkaian sibuk

9 Close your key for priority business (Wire chief, dispatcher, etc) 9 Tutup keutamaan kunci untuk perniagaan (Wire kepala, pembekal, dll)

10 Keep this circuit closed 10 Jaga rangkaian ini ditutup

12 Do you understand? 12 Adakah anda mengerti?

13 I understand 13 Saya mengerti

14 What is the weather? 14 Apa ertinya cuaca?

15 For you and other to copy 15 Untuk anda dan menyalin

17 Lightning here 17 Lightning sini

18 What is the trouble? 18 Apa yang dimaksudkan dengan masalah?

19 Form 19 train order 19 borang tempahan 19 kereta

21 Stop for a meal 21 Berhenti untuk makan

22 Wire test 22 Wire tes

23 All copy 23 Semua salinan

24 Repeat this back 24 Ulangi kembali

25 Busy on another wire 25 Sibuk kawat lain

26 Put on ground wire 26 Kenakan kawat tanah

27 Priority, very important 27 Prioritas, sangat penting

28 Do you get my writing? 28 Adakah anda mendapatkan tulisan-tulisan saya?

29 Private, deliver in sealed envelope 29 Peribadi, memberikan dalam amplop tertutup

30 No more (end) 30 Tidak ada lagi (akhir)

31 Form 31 train order 31 borang tempahan 31 kereta api

32 I understand that I am to ... 32 Saya faham bahawa saya kepada ...

33 Car report (Also, answer is paid for) Kereta 33 laporan (Juga, jawabannya adalah dibayar untuk)

34 Message for all officers 34 Mesej untuk semua pegawai

35 You may use my signal to answer this 35 anda boleh menggunakan isyarat untuk jawapan ini

37 Diversion (Also, inform all interested) 37 Penyimpangan (Juga, memberitahu semua tertarik)

39 Important, with priority on thru wire (Also, sleep-car report) 39 Penting, dengan prioritas pada melalui kawat (Juga, tidur-laporan mobil)

44 Answer promptly by wire 44 Jawapan akan mengikut kawat

73 Best regards 73 Best regards

88 Love and kisses 88 Cinta dan ciuman

91 Superintendent's signal 91 Superintendent's isyarat

92 Deliver promptly 92 Memberikan akan

93 Vice President and General Manager's signals 93 Vice President dan General Manager's isyarat

95 President's signal 95 Presiden isyarat

134 Who is at the key? 134 Siapa yang di kunci?



Editor Note; Had an input for 99 = Get Lost (probably unofficial) Editor Nota; Adakah input 99 = Get Lost (mungkin tidak rasmi)



"19" and "31" refer to train orders of two different types (absolute and permissive). "19" dan "31" merujuk arahan melatih dua jenis yang berbeza (mutlak dan permisif). They were so well known that the terms "19 order" and "31 order" were still in railroad use in the 1970s, after the telegraph was gone from railroad operations. Mereka begitu diketahui bahawa istilah "19 perintah" dan "31 perintah" masih di kereta api digunakan pada 1970-an, selepas telegraf pergi daripada operasi kereta api.



The Morse code used in US wire telegraphy was the "American" Morse code, which shares some codes with the "Continental" code we still use today. Para kod Morse digunakan dalam US kawat Telegrafi adalah "Amerika" kod Morse, yang saham beberapa kod dengan "Continental" kod yang kami masih menggunakan hari ini. (The continent referred to in the name is Europe, and it became the standard code for radio work early in the 20th century). (The benua dipilih dalam nama itu Eropah, dan itu menjadi kod piawai kerja radio pada awal abad ke-20).



The abbreviation "es" for "and" derives from the American Morse character "&" which was Singkatan "es" untuk "dan" berasal dari Morse Amerika karakter "&" yang

dit dididit. dit dididit. The prosign "SK" with the letters run together derives from the American Morse "30", which was didididahdit daaaaaaaah (extra long dah is zero in that code). The prosign "SK" dengan huruf berjalan bersama-sama berasal dari Amerika Morse "30", yang didididahdit daaaaaaaah (tambahan dah lama adalah sifar dalam kod).



There are some urban legends about Winchester rifles and such, but they do not stand up to historical fact. Ada beberapa bandar legenda tentang senjata Winchester dan semacamnya, tetapi mereka tidak berdiri untuk fakta sejarah.



73 de Jim, N2EY 73 de Jim, N2EY

No comments: