Sayangnya daku pada callsign ini walaupun pada ketika dulu macam dah tak leh ambik balik. Tapi berkat doa dan desakan rakan2 (9w2eb dan 9w2pkk) akhirnya aku berjaya dapat semula. Walaupun ada kata kata belakang yang pada masa tu suruh aku bukak baju vest 9w2di sedangkan aku pakai masa tu 9w2trx.
Semasa QSO dgn satu stesen from Japan, what he said "welcome old man". Aku sedar yang 9w2di adalah call yang lama bagi mereka. Bagiku, callsign ini cukup unik kerana denganya aku kenal HAM (dulu CB). Dengan call ini juga aku dapat ramai kawan susah senang bersama.
Mungkinkah kerana call ini aku tidak upgrade ke 9m2? Kemungkinan besar....aku sayang dengan call ini. Cukup cukup sayang....
Akan kujadikan 9w2di ini setanding dengan 9m2...bagaimana..doakan saja....
Biar apapun kata teman....asalkan 9w2di tetap dengan operatornya Sharudin Bin Senapi....
Dx must go on.......qrp for the best....10 meter was my home dxing....
73
Sunday, December 13, 2009
Wednesday, December 2, 2009
Tuesday, December 1, 2009
No J2A for 9w2? Pelikkan.....
Apa itu J2A
Single-sideband, suppressed carrier, a single channel containing quantized or digital information, with the use of a modulating sub-carrier.
MORSE TELEGRAPHY
Hmmm...katanya nak suruh orang minat dgn cw. Cuma yang dibenarkan
F2A (MORSE TELEGRAPHY)
Frequency modulation, a single channel containing quantized or digital information, with the use of a modulating sub-carrier.
Pelikkan..namun masih ramai dan boleh dikatakan majoriti tidak menggunakannya...
Jadi..dengan classes of emission yang agak terhad ini, maka agak kuranglah pendedahan berkaitan CW. Timbul lak masalah sending problem...inilah masalahnya...macam nak suruh orang bawa kereta..tapi bagi lesen motor jaaa...
Kalau boleh pertimbangkanlah..agar 9w2 nih leh praktik dan kalau boleh depa ni pun nak champion jugak sending laju laju nihh..nak juga bangga diri..nak juga hadiah..
73
Single-sideband, suppressed carrier, a single channel containing quantized or digital information, with the use of a modulating sub-carrier.
MORSE TELEGRAPHY
Hmmm...katanya nak suruh orang minat dgn cw. Cuma yang dibenarkan
F2A (MORSE TELEGRAPHY)
Frequency modulation, a single channel containing quantized or digital information, with the use of a modulating sub-carrier.
Pelikkan..namun masih ramai dan boleh dikatakan majoriti tidak menggunakannya...
Jadi..dengan classes of emission yang agak terhad ini, maka agak kuranglah pendedahan berkaitan CW. Timbul lak masalah sending problem...inilah masalahnya...macam nak suruh orang bawa kereta..tapi bagi lesen motor jaaa...
Kalau boleh pertimbangkanlah..agar 9w2 nih leh praktik dan kalau boleh depa ni pun nak champion jugak sending laju laju nihh..nak juga bangga diri..nak juga hadiah..
73
Subscribe to:
Posts (Atom)